Saturday, October 13, 2007

جنگل ابر و آفتاب






جنگل ابر, اما آفتابی, گویی تناقض در حدی وجودمان را فرا گرفته که حتا وقتی میریم جنگل ابر با آفتابی درخشان و آسمانی سراسر آبی و درختانی رنگارنگ, سبز و قرمز و زرد و تک و توک بی برگ و زالزالک قرمز جنگلی رو به رو میشیم و انقدر به این موضوع میخندیم که در آخر سفر اسم جنگل ابر به جنگل آفتاب تغییر میابد. شبی فوق العاده و به دلیل نبود ماه, پر ستاره, که برگ درختان جنگل دید ما را محدود کرده اما وقتی روی خاک دراز کشیدی از لابه لای برگ ها هم متوجه آسمان پر ستاره میشی. چادرهارو به شکل حلقه میزنیم و آتشی در وسط و طبق معمول شبهای کوهستان و به خصوص کویر و جنگل که امکان آتش روشن کردن هست , حلقه میزنیم و تا نیمه های شب میخونیم, بعد از آن هم دو نفر پاس شب میمونن برای روشن نگه داشتن آتیش که تعداد بیشتر میشه, برای صحبت کردن و بیدار موندن. بقیه هم میرن تو چادر و من هم کیسه خوابم رو کنار آتش کمی دورتر پهن میکنم که شاهد شب جنگل باشم. البته برای دقایقی تا خوابم برد. ولی شبی به یاد موندنی بود. دراز کشیده بودم و آتشی بزرگ نزدیک. باد میومد و از بالا برگها میچرخیدن و میریختن پایین, گه گاه هم عنکبوت گنده ای باهاشون بود و چرقه های آتش که پرواز میکردند و توی سیاهی جنگل نابود میشدند از دور صدای جغد و گه گاه پرندگان دیگه که نمیشناختم. صدای گرم دوستان و بعد خوابی عمیق.

جهان

جهان, آرام نمی ماند
شب, روز روشن را دوست می دارد
"من می خواهم" طنین خوشی دارد
و خوشتر از آن
"من دوست می دارم"

نیچه/ اکنون میان دو هیچ

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

خیلی قشنگ توصیف کردی
حتما که خیلی خوش گذشته
هتل آسمان پر ستاره
با دکوراسیون تمام طبیعی
اگه عکسی هم از آتش داری لطف کن و اضافه کن به عکسهای زیبا

Sunday, October 14, 2007 4:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

ghashang heseto gereftam va hamzat pendary kardam.chand mahy hast too ghorbat az oon jav dooram va ghshang in postet ro hazm kardam va khoradam va vaghe an ehsas mikonam kami az afsordegy biroon oomadam zende bashy kheshte kham...

Sunday, October 14, 2007 11:59:00 PM  
Blogger H. said...

bah bah! rotoobate jangal khord tou damagham ...
manam mikhaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm...

kollan roo be rahy golaby?!

Monday, October 15, 2007 7:46:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahah eyvalll
bebinam tanha khori ham kardin ya na?

Wednesday, October 17, 2007 9:33:00 AM  
Blogger Nina said...

باز از این چیزا نوشتی! باز من گفتم ای دل غافل! من و یه ده دوازده سال پیش!! مگه نه؟
:)
nina30may.blogspot.com

Tuesday, October 23, 2007 11:49:00 PM  
Blogger latifiran@hotmail.com said...

سلام
به عنوان یک لیبرال از دیدن وبلاگش ما بسیار خوشحال شدم و فورا به آن لینک داد. خواهش می کنم هر وقت مطلب جدیدی نوشتید فورا بنده را خبر کنید.
زنده باشید

Saturday, October 27, 2007 11:20:00 PM  
Blogger s said...

این سگ طلاییه که عکسش رو گذاشتی مال خودته، نیل؟
عکس‌هات عالیند

Saturday, November 10, 2007 12:24:00 PM  
Blogger Nina said...

کجایی نیلو؟

Wednesday, November 14, 2007 9:50:00 PM  
Blogger daso said...

salam

akshaye sabalan ro didam
khastam beporsam, shab toye "Shabil" khabidi va gonbad e asemoun ro didi?

daso.blogfa.com

Thursday, November 15, 2007 11:34:00 PM  
Blogger Nina said...

نیل جانم من باز هم جا به جا شدم از دست فیلترها! nina30may.blogfa.com

Friday, November 23, 2007 1:17:00 AM  
Blogger Nina said...

nil janam biya vahed jadoogary begir! dars e dovom!! :))))

Friday, November 30, 2007 8:03:00 PM  

Post a Comment

<< Home