Friday, February 23, 2007

و ما دوره میکنیم, شب و روز را, هنوز را




کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Student committe of
human rights reporters


شماره۲2۳-۲۰۰۷
تاریخ۲۹/1۱/1385
براساس آخرین اخبار رسیده، در پی وخامت حال احمد باطبی، وی ساعتی پیش به بیمارستان شهدا در تجریش انتقال یافت.هم اکنون خانواده ی باطبی برای اطلاع از وضعیت فرزندشان به بیمارستان مراجعه کرده اند.

لازم به ذکر است احمد باطبی به دلیل فشارهای وارده در زندان، در طی دو روز گذشته دچار حملات عصبی شدید و تشنج گشته و به بهداری منتقل شده بود.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.






شماره۲2۲-۲۰۰۷
تاریخ۲۹/1۱/1385
احمد باطبی دانشجوی زندانی، که جمعه شب دچارتشنج شده بود، دقایقی پیش به دلیل حمله مجدد به بهداری زندان اوین انتقال یافت.
به گزارش منابع آگاه از زندان اوین، احمد باطبی لحظاتی پیش در وضعیت بسیار نامناسب توسط آمبولانس به بهداری منتقل شد. گفته میشود وی درحین انتقال نیمه هوشیار بوده است.
گفتنی است احمد باطبی به دلیل فشارهای وارده در زندان، جمعه شب دچار تشنج شد و 3 ساعت در کما به سر برد. سایر همبندان باطبی میگویند که وی دارای شرایط نامناسب جسمانی میباشد و مسئولین زندان نیز در طی ماههای گذشته او را به شدت تحت فشار قرار داده و از اعطای مرخصی درمانی نیز به وی خودداری کرده اند.
لازم به ذکر است بر اساس نظریه پزشکان، باطبی دچار افسردگی و ضعف اعصاب میباشد و تحمل حبس طولانی مدت بدون مرخصی را ندارد.




شماره۲2۸-۲۰۰۷
تاریخ3/1۲/1385
براساس اخبار رسیده، سمیه بینات همسر احمد باطبی ساعت 8 شب گذشته توسط عواملی ناشناس بازداشت شده است. به گفته خانواده بینات، سمیه ساعت 8 دیشب در تماسی با منزل خبر بازداشت خود را داده است، اما پس از آن در ساعت 2 بعد از نیمه شب در تماس دیگری آن را تکذیب کرده و گفته برای ماموریتی 5 روزه عازم مشهد است!"
برادرسمیه بینات میگوید:" به طور قطع اطمینان داریم که وی بازداشت شده است, حتی عده ای نیز بازداشت وی و انتقالش را توسط یک خودروی پژو 405 مشاهده کرده اند"، وی می افزاید:"صحبتهای دیشب خواهرش احتمالا تحت فشار مامورین صورت گرفته است، و هم اکنون هر دو خط تلفن همراه وی خاموش است."
بازداشت احتمالی سمیه بینات در حالی صورت میگیرد که پیش از این نیز وی بارها توسط نیروهای اطلاعات تهدید شده بود که در صورت انجام مصاحبه و پیگیری شرایط همسرش دستگیر خواهد شد.
در شرایطی که احمد باطبی در طی روزهای گذشته به دلیل حملات عصبی به بیمارستان انتقال و هم اکنون نیز در زندان تحت مداوا قرار دارد، نگرانیها در مورد سلامتی وی پس از شنیدن خبر بازداشت همسرش افزایش یافته است.
با این حال و با وجود اینکه خانواده بینات بازداشت دخترشان را قطعی میدانند، هنوز هیچ منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.
اخبار تکمیلی ارسال خواهد شد.

Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.evo-arcade.uni.cc/test/index.php






شماره۲۲۹-۲۰۰۷
تاریخ ۳/۱۲/۱۳۸۵


حمد باطبی، ظهر امروز در تماسی از زندان اوین از اعتصاب غذای خود خبر داد. وی علت این امر را فشار نهادهای امنیتی بر همسر خود، سمیه بینات و نگرانی نسبت به وضعیت وی عنوان کرد. او همچنین تاکید کرد تا روشن شدن وضعیت همسرش به اعتصاب غذای خود به صورت خشک و تر ادامه خواهد داد.
این درحالی است که با توجه به وضعیت حاد جسمی باطبی و فشارهای روحی وارده به وی اعتصاب غذا برای او ضایعات جبران­ناپذیر به همراه خواهد داشت.
لازم به یادآوری است بینات از شب گذشته مفقود گشته و خانواده وی از بازداشت او خبر می­دهند و تا زمان تحریر این گزارش کماکان اطلاعی از وی در دست نیست.
بازداشت احتمالی سمیه بینات در حالی صورت می‌گیرد که وی پیش از این نیز بارها توسط وزارت اطلاعات تهدید شده بود که در صورت انجام مصاحبه و پیگیری شرایط همسرش با وی برخورد خواهد شد.

Komite.gozareshgar@gmail.com
http://url0.in/index1.php

0 Comments:

Post a Comment

<< Home