Wednesday, February 21, 2007

hungarian rhapsody

و موزیک پخش میشه و نشستم در حالی که لباس و کتاب و کاغذ و هر چی که میشه یا نمیشه تو اتاق خواب پیدا کرد در هم ریخته, با آرامشی باز یافته گوش میدم.
این هانگرین راپسدی دقیقا منو یاد تناقضاتی که دوست دارم میندازم قسمتیش جدی و سرد, که با گریزی خوب به قسمت دلقک وارش میرسه که منو یاد راجر رابیت فیلم کارتون مورد علاقه بچگیم میندازه.
از بازاریابی به مفهوم کلیخوشم نمیاد ولی قسمت خلاقیتش رو دوست دارم, به نظرم کاریست که همش به افکار و دید سطحی آدمها دامن میزنه. با هر ترفندی میخواد اونی که دوست داره و افراد هم دنبالشن رو بهشون بقبولونه, نه اونی که واقعا وجود داره. مثلا تو بیا دو سال یه کار رو انجام بده و قسمت زیادی از تلاشتم این باشه که مستقل شناخته بشی, اما ساده ترین دید برا ملت اینه که شعور فرد رو نادیده بگیرن و به اطرافیانش نگاه کنن و سریعا بگن که خوب اینم که با ایناس پس تموم اعمال و افکارش تحت تاثیر ایناس. چهار نفر هم اینو بگن دیگه تثبیت میشه. خوب اینم نوعی از بازار یابی, چهار نفر یه کالایی رو بگن که شنیدن خوبه اما خودشون ندیدن, نفر پنجم میره همونو میخره. به هر حال این ترم این درس مزخرف رو دارم . اما اگر نوشتن و نقد کردن رو دوست داری, اقتصاد, خیلی درس جذابیه و اگه استادش آدم حسابی باشه میتونه دید تحلیلیه خیلی خوبی از وضعیت اقتصادی جامعه و سیاست های دولت و تورم و فقر و همه اینها بده. به نظرم جدای مطالعات شخصی در زمینه اقتصاد آزاد لیبرالی و بحث های اقتصاد سوسیالیستی و مارکسیستی که همشون وارداتی هستن, تحلیل جامعه خود و این که در این وضعیت برای بهبود, کدوم قسمت از کدوم نظریه میتونه مناسب باشه مهمتر از اسمشه, چون ایران جاییه که اتفاقات توش از روند منطقی دنیای خارجش پیروی نمیکنه و همیشه اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ میده. به نظرم این که ما بیایم پایه فکریمون رو صرفا از توی کتابها که نود درصد ترجمه هستن و بر اساس عقل و احساس بدون تحلیل واقعیتها انتخاب کنیم و روش پافشاری کنیم نه تنها سود آور نیست بلکه مخرب هم هست.

نقاش واقع گرا

در بست به طبیعت وفادار باش
این طبیعت, کی به نقش در می اید؟ا
بی کرانه است, خرد ترین جزء آن
و سرانجام او
آن را میکشد که میپسندد!ا
چه را میپسندد؟ا
آنچه میتواند, نقاشی کند
نیچه

پ ن: شدیدا در پی مجوز برای هشت مارسیم که تا دیر نشده سمیناری با عنوان نقد طرح تقسیم جنسیتی مجلس بزاریم
پ ن: میگن بخشی از چپ دانشجویی میخواد هشت مارس رو با عنوان علیه کمپین یک ملیون امضا برگذار کنه. اعتقاد منو دوستام اینه که آخر پست فطرتیه چون اگه ت...شو دارید برید علیه اونی که باید, برگذار کنید که خوب قطعا یه مقداری هزینه رو هم در پی خواهد داشت. اما این کار رو نمیکنید هیچ, میاید در راستا ی اهداف حکومت هم رفتار میکنید که لابد بهتون جایزه هم بدن.!!!!ا من هنوز نفهمیدم گروهی که صرفا در مقابل جنبشها و حرکتهای دیگه میاد به قول خودش خواسته های حد اکثری رو اعلام میکنه و با این کارش منافع دولت رو هم تامین میکنه, چه سودی برای جامعه داره

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

درود

با نامه اي به احمد باطبي به روز ام

بدرود

Thursday, February 22, 2007 7:39:00 PM  

Post a Comment

<< Home