Sunday, August 17, 2008

hoom


سورنا را گرفته اند مثل خیلی موارد دیگر جای متهم و شاکی عوض شده است. شما زنی را در نظر بگیرید که مورد تجاوز واقع شده. او شکایت می کند و اگر خوش شانس باشد مرد متجاوز را هم شناسایی می کند و او بازداشت می شود. مرد اعتراف نمی کند زن اما گفته به او تجاوز شده پس این یعنی رابطه نامشروع به احتمال زیاد شلاق نیز می خورد و مجازات می شود. مرد اما تبرئه شده. حال اگر زن, ازدواج هم کرده باشد که دیگر هیچ احتمال اتهام زنا نیز وجود دارد. مجرم آزاد است و تبرئه می شود, شاکی اما مجازاتی سخت را پیش رو دارد. حال استادی نه تنها در دانشگاه زنجان بلکه استادی از جمع بزرگ استادان کل کشور نه به دختری دانشجو که در واقع به کل دانشجویان تجاوز کرده. دانشجویان شاکیند و دکتر مددی که حیف نام استاد و دکتر است برایش متهم. اما مثل مثال ساده ی بالا متهم تبرئه شده و دانشجویان مجازات. این واقعیت قابل گسترش به تمام زوایای زندگی است. به هر چه که اعتراض کنی, به جرم اعتراض, مجازات خواهی شد.

تهران کوه دارد- تهرانتو کوه ندارد
خبر: تابناک: نايب رئيس هيئت كوهنوردي بانوان آستارا گفت: براي نخستين بار در جهان و ايران، يك كوهنورد زن 50 ساله آستارايي در درياچه يخ زده و زير صفر درياچه قله سبلان استان اردبيل موفق به شنا شد. هاجر چهاربند امروز در گفتگو بافارس در آستارا افزود: روز گذشته 20 نفر از اعضاي هيئت كوهنوردي بانوان آستارا به سرپرستي بنده، موفق به صعود قله 4 هزار و 811 متري سبلان شدند.
وي ادامه داد: در جريان اين صعود موفقيت‌آميز يكي از كوهنوردان 50 ساله گروه مذكور به نام شهين باغچه‌سرايي موفق به شنا در درياچه قله سبلان شد.
چهاربند اظهار داشت: اين شنا در حالي صورت گرفت كه يك طرف آب اين درياچه يخ زده و آب قسمت ديگر درياچه با دماي زير صفر درجه بود ولي اين كوهنورد زن با سابقه به مدت 45 دقيقه در آن شنا كرد كه يك ركورد جهاني است زيرا تاكنون هيچ زن ايراني و يا خارجي در اين درياچه عميق كه عمق آن به حدود 50 متر مي رسد، موفق به شنا نشده است.

- شنای یک کوهنورد زن ایرانی در دریاچه قله سبلان که حتا وسط تابستان هم قطعه های یخ روی آن شناور است, شاید در
میان اخبار متفاوت و جورواجور گم شده باشد. اما معانی بسیاری دارد. یاد قدیم گروه کوه خودمون می افتم. سه سال پیش کلاسهای کاراموزی دختر ها و پسرها مخلوط بود و جنسیت استاد هم مطرح نبود. کارآ»وزی کوهپیمایی و سنگ نوردی به این ترتیب گذشت اما سر یخ و برف بخش نامه ی جدیدی ابلاغ شد. کلاس دخترها و پسرها باید جدا باشد و استادان زن به زنها و استادان مرد به مردها آموزش دهند. اکثر کلاس ها با دلیل کم بودن داوطلبان دختر و یا کم بودن استاد زن و پر بودن وقت آنها عقب می افتاد. باز وضع گروه ما بهتر بود و یک سری مسائل دیگه. با سه تا از دوستان رفتیم همین قله که زیبا ترین جای دنیاست. تو دامنه های سبلان به یک مرد چوپان بر خوردیم که متعجبانه از یکی از دوستان پرسید این دخترا چرا می رن کوه. این خبر خاطرات و اتفاقات زیادی رو یاد آوری می کنه برا همین این خبر رو که خوندم خیلی خوشحال شدم. http://www.shemirankooh.ir/post-248.aspx
عکس: قله سبلان

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

عکسی که گذاشتی بی نهایت زیباست
در ضمن لو دادی که تورنتو بودی
خوش گذشت ؟
اون خانم هم ترک بازی در آورده
آخه اون جا که جای شنا کردن نیست
:))

Monday, August 18, 2008 1:59:00 AM  
Blogger Nil said...

hastamo, dargir

Thursday, August 21, 2008 4:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

che salam e be moghe o khoobi... SALAM NIL janam.. amady toronto ya shaye e ast? eykash khabaram mikardy..

Monday, September 08, 2008 11:17:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

mikham barat mofasal benevisam e- mail man nina30may@yahoo.com ast e mail bezan ..yek mahi hast man az toronto omadam amrika ! too e mail barat bishtar minevisam :)

Thursday, September 11, 2008 4:18:00 AM  

Post a Comment

<< Home