Friday, March 10, 2006

من به مثابه خویشتن قاه قاه

مثل همیشه باز یکی از تصویر هایی که از خودم داشتم با اتفاقاتی که افتاد شکست. باز توی یک موقعیتی قرار گرفتم که فکر میکردم در مقابلش جور دیگه ای باشم و جور دیگه ای بودم. البته الان به نظرم بهتر چون تصاویری که از خودت میسازی بر اساس چیزهایی که دیدی یا تصور میکنی که باید باشه یعنی خودت رو هم تو غالب های کلیشه ای ذهنت قرار میدی اما در واقعیت و ناگهان مواجه شدن با اتفاقها میتونی به تمامی خویشتن بودن و تجربه کنی. حالا اینکه بعدش از نمود خود جدیدت خوشت بیاد یا حالت بهم بخوره مساله دیگریست که یاد میگیری باهاش کنار بیای و دوسش داشته باشی.
پ و : وای صبح خواب موندم ,نرفتم بالاخره غار برفی ساختن یاد بگیرم که پس فردا تو برف موندم نمیرم.

!یک
!ای انسان! هشدار
!دو
؟نیم شب ژرف چه می گوید
!سه
خفته بودم, خفته بودم
!چهار
.از خواب ژرف برخواسته ام
پنج
جهان ژرف است
!شش
!ژرف تر از آن که روز گمان کرده است
!هفت
رنج ان ژرف است
هشت!
لذت- ژؤف تر از محنت
!نه
!رنج مینالد که گم شو
!ده
اما هر لذتی جاودانگی میخواهد
! یازده
!جاودانگی ژرف ژرف را
!دوازده

نیچه, چنین گفت زرتشت

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

vayyyyyy in ketabo saalha pish ke daneshjoo boodam ba bon e ketab kharidam!! .. yadam rafte bood... yadam rafte.. adam khodesho yadesh mire gahi vaghta... che chizaee yadesh mimoone ama!!

Saturday, March 11, 2006 4:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Salaam!
This one actually reminded me to a song by RAMMSTEIN, called die Sonne (Means the Sun). Which counts frm 1 to 10 between each part. (I have the whole story at the end of http://rammstein.persianblog.com)...
what do you think?
Love,
Reza!

Sunday, March 12, 2006 12:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

غار برفی یاد گرفتی رسپی شو حتما برامون بنویس
منم بار برفی رو برات می نویسم
خیلی جالب میشه
با تکیلا یا ودکا
یا چایی
راجع به ژرفی هم فقط میتونم بگم بجای ژرف بودن که صفتی کاملا نسبی است من چند لایه بودن را برای توصیف جهان ترجیح میدهم
.....

خواستم بنویسم کی هستم ولی یاد
منطق نامه من
افتادم
چه فرقی میکنه که کی هستم

Monday, March 13, 2006 12:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

be kasi nagia ke khodam ham in marazo daram !! khob yek divane ye vaghe ee az marizeesh ke ranj nebibare..balke mige khodesh salem e baghie marizan!!!! na??? :))

Monday, March 13, 2006 3:35:00 AM  
Blogger Nil said...

رضا: بله بله خیلی جالب بود
نینا: هاها راست میگی همون موقع که اونو گفتم بعدش خودمم به همین نتیجه رسیدم. :))

Tuesday, March 14, 2006 10:45:00 AM  

Post a Comment

<< Home