Tuesday, July 11, 2006

we are the champions

تنها آزادی ما انتخاب میان تلخی و خوشی است. از آنجا که بیمعنایی همه چیز نصیب ماست, نباید آن را عیب و نقص پنداشت. بلکه باید بتوان از آن لذت برد.
هویت, میلان کوندرا
معتقد نیستم که تنها آزادی ما انتخاب میان تلخی و خوشی باشه اما با بقیه ی جمله کاملا موافقم ومعتقدم هر چیزیرو که انتخاب کردیم بعد دست خودمونه که تلخیشو ببینیم یا خوشیشو و از اونجا که اصولا همه چیز بیمعناس پس چرا خوش نباشیم.
اگر آزادی رو هر کسی مطابق با سلیقه ی خودش معنی کنه پس کشکه که بتونیم یه توافق منطقی بین آزادی و برابری تعریف کنیم.
تعریفی که من از آزادی دارم باعث میشه فکر کنم وقتی کسی آزادی منو محدود کنه پس برابریمون به هم خورده و اون این حق رو که در نتیجه عدم عدالت و برابری رو شامل میشه داشته که تونسته این کار رو بکنه و حالا من برای به دست آوردن اون آزادیه از دست رفتم باید بجنگم.
عدالتی که الف نون برای خودش تعریف کرده باعث شده حق خودش بدونه که آزادی همه رو محدود و محدودتر کنه و هی دم از عدالت و برابری بزنه.
عدالت و برابری و آزادی توی این دو جمله یک معنی رو میدن؟
خوب حالا فلسفه ی سیاسی بیشتر فلسفس یا سفسطه؟
هوم چه جمله ی پر سینی

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

اگر آزادی رو هر کسی مطابق با سلیقه ی خودش معنی کنه

برای به دست آوردن اون آزادیه از دست رفتم باید بجنگم

حق خودش بدونه که آزادی همه رو محدود و محدودتر کنه

دم از عدالت و برابری بزنه

عدالت و برابری و آزادی توی این دو جمله یک معنی رو میدن؟

ما قهرمانانیم

ته دره
سینه کش یال
نوک قله

هر کسی در جایگاهی است
و سنگ به سنگ از آن دفاع میکند

یکی از تفریحات کوههامان سنگ بازی بود
باید سنگ بزرگی پیدا میکردیم که تک باشد و بلند کسی از آن بالا میرفت و فرمانروا بود باقی سعی میکردند او را به زیر بکشند و خود بر مسند قدرت قرار گرفته رجز بخوانند
قوانین خاصی نداشت و گاهی به خشونت می کشید
حالا معنی این کلمات در جنگ بر سر هر سنگ تفاوت میکند
تعریف کسی که بالاست با آنکه پائین است زمین تا آسمان فرق میکند
و جنگ جنگ این طبقات است
خیلی زیبا و موجز و پرمحتوا نوشتی
به واسطهء سراسر سره نویسی مسلم فسفر سرت سوزاندی
:))))))

Thursday, July 13, 2006 3:32:00 AM  

Post a Comment

<< Home